Ось і добігли свого кінця тривалі зимові канікули -
настала середина навчального року. На
перший погляд дитина після цього відпочинку повинна з величезною радістю йти до
школи. Насправді - не все так-то просто!
Кожен з нас вчився в школі, і всі пам'ятають, що найбільше
навантаження в школі припадає на другу і третю чверть навчального року, саме
таким чином побудована роками вироблена шкільна програма. Знову
ж, діти саме у третій чверті починають більше втомлюватися, а працездатність
просто стрімко падає. Даний
період лікарі нарекли новим терміном: синдром третьої чверті. Причини
виникнення даного синдрому допоможуть знайти правильні шляхи до його «лікуванню».
Насамперед, потрібно знати, що ж таке циркадні
ритми? До
числа цих ритмів прийнято відносити : біоритми зміни дня і ночі , ритми,
пов'язані зі зміною пір року, життєві вікові ритми та багато інших змін. Зміна
ритмів - це цілком нормальне явище , яке впливає на зміну нашого настрою і
навіть поведінки. Висновок
один: у нашому повсякденному житті зміна ритмів належить до значущої
характеристиці.
Саме зміна біоритмів не дає нам в короткий
світловий зимовий день встати бадьорим і раніше , чого не скажеш про літній
дні. Начебто
і допомагає в цьому випадку освітлення , але все ж воно ніяк не може подовжити
світловий день. А
якщо дитина перехворіла і при цьому відчуває велике навантаження, то шкільна
програма сприймається важче , в результаті чекати можна тільки збою організму.
Брак денного світла насилу долається. Крім
того, вже давно було відмічено, що людству важче жити в умовах тривалої
відсутності світла, ніж при низькій температурі. Тривала
відсутність сонця призводить до підвищення захворюваності на гострі
респіраторні вірусні інфекції. Імунна
система з недоотриманням світла стає слабкішим, що призводить до частих
захворювань. Слід
звернути увагу на такі скарги дитини, як головний біль, слабкість. Ці
симптоми можуть говорити про приховані і хронічні захворювання, тому не
нехтуйте скаргами дитини: покажіть його лікареві.
Холодна, тривала зима, та ще з відсутністю снігу
так само згубно позначається на настрої і загальному стані школярів , та й
людей в цілому. Адже
сніг - це теж своєрідний джерело світла, а коли його немає, зима переноситься
набагато складніше. Тому
так важливо проводити годину - другу з дитиною на прогулянці. Не
варто квапити дитину з підготовкою уроків, краще спочатку здійснити зимову
прогулянку по парку, сходити з ним на каток, або просто зробити лижну або пішу
прогулянку. Ви
самі здивуєтеся, як прогулянка піде на користь вашому учневі, а домашні
завдання будуть зроблені з легкістю і на відмінно!
А ось першокласники і п'ятикласники синдром
третьої чверті долають набагато складніше. У
першу чергу цьому сприяють стресові ситуації, основною причиною яких є зміна
соціального статусу. Турбота і допомога
батьків для них більш необхідна!
|