Понеділок, 21.08.2017, 12:57
Вітаю Вас Гость | RSS

Сайт 3-В класу школи № 1 м. Чернігова

Категорії розділу
Міні-чат
200
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всего ответов: 22
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Вчимося дома

Зрозуміло , атмосфера шкільного уроку багатьом відрізняється від домашньої . Саме тому дітям деколи так складно зосередитися на виконанні домашнього завдання . Як же навчити дитину приділяти час навчанню , будучи вдома? Як сформувати в ньому інтерес і любов до навчання і при цьому не контролювати кожен його крок?

Всі ми знаємо , що навчання , а особливо , домашнє завдання - сама остання річ, якою б хотіла займатися дитина. Адже якщо шкільна атмосфера її (дитину) ще хоч якось стимулює , то зрозуміти , навіщо вдома вчитися , а не дивитися телевізор , дитина не може.

Але всі ми знаємо , що домашні завдання створені аж ніяк не для того щоб заважати дитині радіти життю. Вони сприяють закріпленню знань учня і допомагають як круглому відмінникові , так і завзятому прогульникові остаточно засвоїти матеріал. Крім цього за допомогою «домашки» дитина може перевірити свої знання і побачити ті недоліки , які потрібно виправити . Завдяки домашньому завданню діти , по ідеї , повинні вчитися організовувати свою самостійну роботу і адекватно оцінювати свої здібності.

Але, не дивлячись на всю корисність домашніх завдань , діти ніяк не бажають їх виконувати. Просто тому , що , виходячи зі школи , хлопці поспішають на час звільнити свою голову від тієї стоси нової інформації , яку вони щойно отримали на уроці . Зрозуміло , натикатися на ту ж стос , вже будучи вдома , дітки ой як не хочуть.

Починаючи з першого класу , дитину необхідно привчати кожен день сумлінно , самостійно виконувати домашні завдання . Відповідальність , систематичність і сумлінність - це ті якості , які дуже знадобляться дитині надалі , тому їх формування вкрай важливо для маленького школяра .

Ні в якому разі не можна допускати будь-яких відмовок . Нехай на вулиці прекрасна погода , а по телевізору улюблені мультики. Нехай гості на порозі і зараз почнеться веселощі. Для початку дитина повинна зробити уроки , все інше - після. Ніякі виправдання не підходять - саме це має засвоїти дитина.

Такі правила дійсно здаються трохи суворими і можливо, не надто доречними . Однак повірте , якщо ви не привчите дитини до цих правил ще на початку першого класу , потім буде дуже складно змусити учня сісти за завдання.

Деякий час першокласник сам прагне виконувати завдання , адже ця нова незнайома діяльність для нього , яку він поспішає освоїти. Але з часом ця зацікавленість зійде нанівець , і тверезо поглянувши на кількість завдань , дитина зрозуміє , що не так вже і хоче їх виконувати. Саме тоді на допомогу вам прийдуть правила , до яких дитина вже звик. Якщо він буде чітко знати , що в 5:00 вечора потрібно сідати за « домашку » , це ніколи вже не викличе у нього питань.

Справа важлива

Найчастіше, дитини найлегше виховувати власним прикладом. Тому якщо ви хочете , щоб ваша дитина любив виконувати домашнє завдання , прагнув все зробити вчасно і добре , в першу чергу , самі почніть проявляти повагу, як до школи , так і до завдань на будинок. У такому випадку дитина зрозуміє , що навіть дорослі розуміють важливість і цінність навчання , а значить, і сам замислиться необхідності занять.

Практично всі батьки досить часто самі переривають виконання домашніх завдань . Мами звуть дітей обідати чи вечеряти або просять сходити в магазин саме в той момент , коли він почав вирішувати задачу з математики . Папа кличе малюка дивитися футбол або йти кататися на велосипедах в той момент , коли дитина вже стала виконувати вправу з російської мови. У результаті дитина звикає до того , що домашнє завдання - не так уже й важливо і його можна перервати дуже легко.

Таке ставлення до уроків , безумовно , неправильне і більш того, шкідлива для дитини. Адже так відповідальність і самостійність не сформуєш . Тепер малюк буде знати , що як тільки почалися мультики можна забути про виконання геометрії , а друзі у дворі - відмінний привід зіграти у футбол замість того щоб зайнятися англійською мовою.

Так що , шановні мами і тата , якщо ваш малюк робить уроки - почекайте , поки він їх закінчить , і тільки тоді звертайтеся до нього з проханнями. Запишіть футбол на плеєр , підігрійте заново вечерю , але намагаючись не відволікати дитину , поки він зайнятий уроками.

Набагато правильніше буде , якщо ви будете сприймати виконання домашнього завдання як серйозну роботу , яку і самі виконуєте кожен день. Уявіть , як буде приємно дитині усвідомлювати , що тепер в його арсеналі різних ігор та інших занять з'явилася абсолютно доросла і серйозна робота. Адже малюк помітить , що його заняття уроками намагаються не переривати так само, як дитина не може переривати татову і мамину роботу. Звичайно , в такому випадку дитяче ставлення до домашніх занять зміниться на корені. Адже будь-яка дитина хоче займатися дорослими речами , а уроки в його розумінні - одне з дорослих занять.

Повага до праці

Як навчити дитину цінувати працю , причому не тільки фізичний , а й розумову ?

Тільки вдумайтеся , яка гора роботи лежить на плечах першокласника: за перший свій рік навчання дитина і спише приблизно 20 зошитів , вивчить в середньому 6-7 підручників , причому не тільки прочитає , а й виконає всі завдання з них. Крім цього кожен день дитина заучує  вірші , пише , читає , співає і займається фізкультурою. Погодьтеся , на юний організм навантаження неймовірна . Чим не розумову працю , який вимагає поваги ?

Ні в якому разі не робіть домашні завдання за дитину. Досить часто батькам набагато легше виконати завдання самостійно , ніж пояснювати принцип рішення дитині . Але повірте , так ви не робите краще ні собі , ні дитині . Та й учителю не буде особливо цікаво вивчати батьківське творчість замість чесних знань учня .

Крім цього , з часом діти зрозуміють , що ви втомилися і не хочете довго возитися з поясненнями. Зрештою вас просто будуть експлуатувати. Домашні завдання служать для оцінки знань дитини , а не ваших , тому не потрібно втручатися в дитячу роботу. Крім того не забувайте , що виконуючи завдання місце дитини ви показуєте йому , що він занадто дурний , щоб виконати завдання самостійно .

Як вже було сказано, шкільна атмосфера відрізняється від домашньої . І саме на це потрібно робити ставку для формування у дитини зацікавленості в домашньому завданні. Коли батько грає роль учителя , він повинен створити зовсім іншу , затишну та комфортну обстановку, щоб зацікавити і захопити маленького учня . Тоді знання дитини будуть набагато ефективніше засвоюватися , а успішність навчання зросте.

Що ж це за чарівна атмосфера для виконання уроків ?

По-перше , позбудьтеся зобов'язалівки і напруги , які часто панують на звичайному шкільному уроці . Дитина повинна відчувати себе спокійно і вільно. Він може встати і розім'ятися , якщо втомився сидіти відволіктися від уроків на час .

Вільної і спокійній атмосфері сприятиме відсутність оцінювання . Адже батьки не будуть ставити в щоденник бали , писати зауваження тощо , а значить , дитина не буде відчувати себе затиснутим в рамки. До того ж , ви знаєте свою дитину набагато краще будь-якого вчителя , а значить, і заняття будуть проводитися з урахуванням всіх особливостей вашого учня .

Так , наприклад , деякі діти можуть зосереджуватися лише на короткий термін . Тобто потрібно вміти ловити ті п'ятихвилинні періоди , коли малюк готовий слухати і засвоювати нову інформацію, змінювати види роботи і намагатися знову зацікавити дитину в матеріалі. Короткі перерви так само не включені до шкільної програми , але цілком доступні під час домашніх занять.

Зрозуміло , шкільне навчання зажадає від вас доброї фантазії , уяви і сили духу. Адже потрібно бути прекрасним вигадником , щоб зуміти урізноманітнити кожен урок і додати в нього родзинку , яка захопить малюка. Щоб не перетворити урок в муки для себе і дитини , не соромтеся радитися з учителями, шкільним психологом , читати педагогічну літературу. Пам'ятайте , що організовувати урок набагато складніше , ніж бути присутнім на ньому , а значить , вам потрібно буде запастися терпінням і силами. А кілька наших правил допоможуть вам влаштувати вдома справжню веселу школу.

1 . Допомагайте дитині виконувати завдання , але не робіть все замість нього ;

2 . Не вводьте додаткові завдання , виконуйте тільки те , що задав дитині вчитель ;

3 . Забудьте про нерви і закидах . Коли ви зайняті уроками , ви з дитиною повинні бути спокійними і зосередженими ;

4 . Ускладнюйте завдання поступово , не навантажуйте малюка з самого початку складними вправами ;

5 . Наступне завдання тільки після успішного виконання попереднього. Якщо дитина ще чогось не зрозумів - не переходьте до нового предмета , а постарайтеся пояснити попередній ;

6 . Як тільки бачите , що дитина помилився - вкажіть йому на помилку. Так він встигне засвоїти її і зрозуміти , як треба робити правильно ;

7 . Дотримуйтеся системи в своїх заняттях , інакше вони просто не будуть ефективними.

Категорія: Мої статті | Додав: shabalin74 (05.02.2014)
Переглядів: 488 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 2
1  
Стаття дуже пізнавальна, але є помилка, що дуже ріже слух. Дитина жіночого роду.  "Домашнє завдання - сама остання річ, якою б хотівЛА займатися дитина, ... адже якщо шкільна атмосфера його її ще хоч якось стимулює , то зрозуміти ..." і т.д.

2  
Виправлено. Дякую smile

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук

Aleksandr Shabalin © 2017
Безкоштовний хостинг uCoz